Şirketlerin koyduğu hedeflere ulaşmak için bireysel anlamda ya da departman içi yüksek performans tek başına yeterli midir? Şirketlerin karşılarına çıkan fırsatları değerlendirmeleri, engelleri daha kolay aşmaları için departmanlar arası iletişimi ve bununla beraber işbirliğini güçlendirmek lazım. Eğer bunun aksini düşünenler varsa hem yapılan araştırmalar, hem de tarihe not düşülmüş bazı olaylar onların düşüncelerini doğrulamıyor. Çünkü bu iş ünlü sporculardan oluşan bazı ekiplerin, takım oyunu oynayan kendi halinde takımlar karşısında yaşadıkları zorluklara benzer (bkz Real Madrid & Real Sociedad 2002-2003).
Güçlerin birleştirilmesi, hedef birliği gibi değerlerin olmadığı bir şirket kültüründe bireysel başarıların hiçbir değeri yoktur. Bunun oluşması için de şirket içi iletişimi en üst seviyeye çıkarmak gerekmektedir. Aslında oryantasyon çalışmaları biraz da bu yüzden vardır. İlk başta sadece kendi departman içi yapılan oryantasyon şimdilerde ise bütün şirket genelinde uygulanmaktadır. Oryantasyon ve departmanlar arası iletişim/işbirliği yüksek olan şirketler, gerçek anlamda engeller ve yeni fırsatlara hazır olduklarını ispat etmektedirler.
Aslında bunun en güzel örneği Japon araba üreticileridir. 90’lı yıllarda Amerikan pazarında başarı elde etmelerini nedeni, farklı departmanlar arası ekipler kurmaları ve bu ekiplerin çok iyi bir uyum içerisinde çalışmasıdır. En hızlı haliyle pazarın ihtiyacı olan ürünleri, kaliteli ve uygun fiyata sunmuş Amerikan pazarında bir anda %30’ları geçen paya sahip olmuşlardır.