Daha fazla maaş, esnek çalışma şartları, uydu ofisler… Bütün bunlar mutlu bir çalışan için yeterli mi? Elbette «çalışan mutluluğu» diye bir amacınız varsa bu soru anlamlıdır. Peki, böyle bir amaç olmalı mı? Bazıları bu soruya «Evet» yanıtı verirken bazıları ise «Hayır» diyebilir. Ancak pek çok araştırma ve deneyim, çalışan mutluluğunu sağlamaya önem veren şirketlerin daha çok çalışılmak istenen, daha fazla bağlılık yaratan ve daha çok verim sağlayan şirketlere dönüştüğünü gösteriyor. Ancak çalışan mutluluğu için yukarıda örneği verilen türden maddi olanaklar yeterli olamıyor. Çok lüks, göz alıcı ofislerde çalışan, ancak otoriter, «insan odaklı» olmayan üst yönetici tutumu yüzünden tepeden aşağıya kadar kendilerini mutsuz hisseden, işe zoraki gelen çalışanların olduğu şirketler ülkemizde de az değildir.
İster işte, isterse iş dışındaki alanlarda hepimiz özel hissettiğimizde, değer verildiğinde ve yaptıklarımızın takdir edildiğini gördüğümüzde daha mutlu olmaz mıyız? İşlerimizi daha büyük bir istekle yapmaz mıyız? Takdire layık olmak için elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışmaz mıyız?
Dünyada en çok çalışılmak istenen şirketlerin yapılarına bakıldığında «insan odaklılığın» önemli ve belirgin bir boyut olduğu görülür. Fortune’un yaptığı bir araştırmaya göre NetApp adında bir veri depolama firması, dünyada çalışılabilecek en iyi 100 şirket içerisinde ilk 5’ten düşmemektedir. Bu başarının sebeplerine bakıldığında çok ince düşünülmüş ve “insan odaklı” inşa edilmiş bir kurum kültürünün olduğu görülüyor. Bunun yanında şirketin başkan yardımcısı Tom Mendoza, şirkette çalışan yöneticilerden doğru işler yapan çalışanların kendisine bildirilmelerini istermiş. Özellikle öğrendiği bu isimleri gün içerisinde arayarak emeklerinin ne kadar değerli olduğunu hatırlatırmış. Bu demek oluyor ki mesai saatinin bir kısmını iş yerindeki çalışma arkadaşlarına ‘’teşekkür ederek’’ geçiriyormuş.
Bu kadar küçük ve şirkete maddi olarak bir telefon görüşmesi değerinde yük getiren bir uygulama çalışanlarda nasıl bir etki bırakıyor sizce. Araştırmalar iş yerinde oluşturulan bu olumlu duyguların çalışanda derinden bir memnuniyet duygusu yarattığını, kişileri canlandırdığını, artan enerjilerinin performanslarına yansıdığını, görevlerini yerine getirmeleri hususunda başkalarına yardım etmeye sevk ettiğini, işe gelmek için can attıklarını ve kurumlarını başarıya ulaştırmak için ekstra çaba gösterdiklerini ortaya koyuyor