Bir iş bulabilmek önemlidir, fakat gerek iş, gerekse iş-dışı yaşamımızdaki mutluluğumuz açısından çalışacağımız şirketin kültürü de kritik bir öneme sahiptir. İş arama sürecinin yarattığı yoğun stresten sonra iş bulabilmemiz bizi rahatlatabilir ancak, işe başladığımız şirketin kültürü bize uygun değilse belli bir süre sonra sorun yaşamamız büyük bir olasılıktır.
Öncelikle şirket kültürünü oluşturan değerlerle hayata bakış açımızı oluşturan kişisel değerlerimiz arasındaki uyuma dikkat etmenizi öneririz.
Şirket iklimini oluşturan ilişki ve yaklaşım biçimleri, yönetim tarzı, fiziksel koşullar gibi unsurlar bizi şirket içinde motive ya da demotive edecek etmenlerdir. Bu nedenle bir işe başlamadan önce şirketin belirtilen özellikleri hakkında bilgi edinmekte yarar vardır.
Eğer önceden bir bilgi edinme şansı bulamadıysanız iş görüşmesine gittiğiniz ilk andan itibaren sürecin sonuna kadar birtakım gözlemler yapmaya ve çalışacağınız şirketin yapısını anlamaya yardımcı olacak bilgiler edinmeye çalışabilirsiniz. Örneğin, ofis ve ortak alanların düzenleri nasıldır? Görüşme yaptığınız kişinin yaklaşımı size kendinizi nasıl hissettirmektedir? Görüşmeye kaçıncı kez çağırılıyorsunuz? Bu çağırılarda size nazik ve profesyonelce davranılmakta mıdır? vb. hususlara dikkat edebilirsiniz.
Bunların yeterli olmadığını hissettiğinizde ise nasıl bir ekiple çalışacağınızı, yöneticinizin sizden beklentilerini, çalışanlardan iş dışında neler beklendiğini ve nelere dikkat edildiğini uygun bir üslupla sormak işinize yarayacaktır.
İşimiz ve iş yerimiz ruhsal alanımızın önemli bir boyutudur. Bu nedenle iş bulma sürecinde kısa günün kârı, uzun vadede zararımız olmasın.