İş yerinde motivasyon çalışana kulak vererek yükseltilir!
Şirketlerin çay – pasta saati, doğum günü kutlaması, piknik gibi aktiviteleri hayata geçirdiklerinde çalışanlarının yüksek motivasyonla iş yapacaklarını beklemeleri gerçekçi değildir. Tüm bunlardan daha temel olan, çalışanın, yaşadığı sorunların organizasyon yönetimi tarafından zamanında ele alındığına ve çözüm için samimi bir çaba harcandığına inanmasıdır.
Söz konusu aktiviteler ancak o zaman motivasyon artışına anlamlı bir katkı sunar.
Yüksek bir motivasyonla işe başlamış olsa bile sıkıntılarına yanıt alamadığını düşünen bir çalışan, giderek hevesini, şirkete olan inancını kaybeder, karamsarlaşır ve en nihayetinde verimsizleşir.
İşveren cephesinden bakıldığında, çalışanların tüm isteklerine kulak verilecek olursa taleplerin önüne geçilemeyeceği endişesi yaygındır.
Bu bakış açısı gerçekçi olmadığı gibi; insanın olduğu her yerde yeni ihtiyaç ve taleplerden kaçılamayacağını kabul etmek gerekiyor. Ancak çalışanlar dahil herkes bilir ki, kimse tüm taleplerine karşılık bulamaz. Önemli olan HER ZAMAN karşılık bulmak değil, samimiyettir.
Sanılanın aksine taleplerle yüzleşmek ve makul düzeyde gereğini yapmak şirket için büyük maliyetler yaratmıyor.