Mobbing Nedir ?
0 552 785 82 86 info@nazimserin.com.tr Twitter Facebook-f Youtube Instagram Mobbing – İş yerindeki gizli tehlike Mobbing, modern çalışma hayatının en ciddi ve zararlı sorunlarından
0 552 785 82 86 info@nazimserin.com.tr Twitter Facebook-f Youtube Instagram Mobbing – İş yerindeki gizli tehlike Mobbing, modern çalışma hayatının en ciddi ve zararlı sorunlarından
0 552 785 82 86 info@nazimserin.com.tr Twitter Facebook-f Youtube Instagram 2023’te Psikolojik Atmosfer İnsan içinden “Keşke bunu yapabilseydik” diye geçiriyor ama gerçek; bu ‘keşke’nin çok
0 552 785 82 86 info@nazimserin.com.tr Twitter Facebook-f Youtube Instagram İş-İş Dışı Yaşam Dengesinde Kadın ve Erkek Farkı Ruh sağlığımız ve işteki verimliliğimiz açısından iş
Sosyal medya başta olmak üzere, ana akım yazılı ve görsel medya kanallarında sözüm ona ruh sağlığımızı koruma adına yapılan bazı önerilerin bizatihi kendileri ruh sağlığımız
0 552 785 82 86 info@nazimserin.com.tr Twitter Facebook-f Youtube Instagram Başarılı Girişimciyi Başarısız Girişimciden Ayıran Kişilik Özellikleri Pek çok insan kendi işini kurmayı hayal eder,
Bir yöneticinin temel yetkinliklerinden biri de “etkili iletişim” kurabilme becerisidir. Bu yetkinlik, çalışanların motivasyonu, performansı, hataların azaltılması, yıkıcı çatışmaların önlenmesi gibi pek çok boyut için
Günümüzde imaj, yetkinliğin önüne mi geçti? Önce imaj ve yetkinliğin ne olduğuna bakalım: İmaj, bir kişi veya kurumun diğer kişi veya kurumların zihninde yarattığı anlayış
Herkesin bildiği gibi dünyada ve ülkemizde devam eden koronavirüs salgını etkisini bir kez daha gösterdi. Tüm ülkeler rekor sayıda vaka ve ölüm sayıları bildirirken aşı
Bu zorlu dönemde psikolojik sağlamlığı korumak için neler önerirsiniz? Bu dönemde baş etme gücümüzü zorlayabilecek iki temel faktörün stres ve kaygı olduğunu söyleyebiliriz. Bu iki
Önce iki kavramla ilgili hatırlatma yapalım: Kurumsallık; bir organizasyonun sistem ve değerlerle yönetilme derecesiyle ilgilidir; o organizasyonun fiziki büyüklüğü, kalabalıklığı ve finansal hacmiyle ilgili değildir.
YIKICI İLETİŞİM Bir iletiyi karşıdakine doğru aktarmayı ve tam olarak anlaşılmayı sağlayan iletişim sürecine “etkili iletişim” deniliyor. Davranış bilimciler bu tür bir iletişimin nasıl kurulabileceği
Boşanma kararı alan çiftler, boşanma sürecinde birçok zorluk yaşayabilirler. Bu zorluklardan biri de kuşkusuz boşanma kararının çocuklara söylenmesi ve boşanma sürecinin çocuklara zarar vermeyecek şekilde
Deprem, yer aldığı coğrafyada oluşturduğu yapısal yıkımın yanı sıra insanların yaşamlarını derinden sarsma ve ciddi psikolojik etkiler yaratma gücüne sahip bir doğal afettir. Deprem sonrasında
Sizi en çok ne mutlu eder diye düşündüğünüzde aklınıza yüksek maaşlı bir iş, çok miktarda para, sahip olmayı istedğiniz eşyalar, mükemmel bir vücut gibi şeyler geliyorsa büyük
0 552 785 82 86 info@nazimserin.com.tr Twitter Facebook-f Youtube Instagram Sonbahar Depresyonu ile baş edebilmeniz için 12 öneri Eylülün sonlarına yaklaşıyoruz. Ağaçların yapraklarını dökmeye başlaması,
Pandemi döneminin psikolojik etkileri üzerinde yapılan araştırmalar, COVID-19’un tüm dünya insanlarının düşünce, duygu ve davranışları üzerinde hala devam eden derin bir etki yarattığını ortaya koymaktadır.
Size insanca yaşamın resmini çizin desek, nasıl bir şey çizerdiniz? Sizce insanca yaşam nedir? Virginia Satir;
Hürriyet İK’nın manşet haberinde (8/10/2017) aşağıdaki görüşlerimizle yer aldık: İNSANCIL OLMAYAN YAKLAŞIMLAR İş psikoloğu, kurumsal gelişim ve yönetim danışmanı Nazım Serin, işyerinde ruh sağlığını bozan
Günümüzde pek çok insan için iş hayatında ayakta kalmanın yolu, ünlü “Açlık Oyunları” serisindeki gibi “kariyer oyunlarından” başarıyla çıkabilmekten geçiyor. Artan eğitim olanakları, daha iyi
Bir şirketin kendi çalışanları tarafından ne ölçüde inanılır bulunduğu konusunda farkındalık sahibi olması büyük önem taşır. Deneyimler gösteriyorki, Türkiye’de pek çok şirketin vizyonu, misyonu, değerleri,
Bayram, bir toplumun kolektif sevincidir. Değerli, önemli, özel, çok saygın (kutsal) kabul edilen olaylara atfen yapılan ritüeller bütünüdür. Bayram ihtiyacının psikodinamiği nedir? İnsanın tarih boyunca
Geribildirim önemli bir gelişim aracı olmasına rağmen doğru kullanılmadığı için çoğu zaman yıkıcı olabiliyor. Birçok yönetici çalışanlarına geribildirim verdiğini düşünürken aslında olumsuz eleştirilerde bulunmakta, bunun
İşyerinde kurulan samimi ve ölçülü ilişkilerin çalışanların bağlılık duygularını, tatmin seviyelerini ve motivasyonlarını arttırdığı genel kabul gören ve araştırmalar tarafından da desteklenen bir olgudur. Fakat
Hata yapma korkusu yüzünden harekete geçemiyorsanız büyük bir hata yapıyorsunuz demektir. Çünkü bir amaç için eylem varsa hata da olacaktır. Hata, zaten öngörülemeyen bir sonuçtur.
Sanırım herkes kendisinin, iş veya özel hayatının daha iyi olmasını ister. Ancak kendisini veya hayatını daha iyiye taşıyabilmek için gerçekten sorumluluk alabilen kişilerin sayısı ise
Çalışan bağlılığı yaratmanın nihai amacı verimlilik ise, verimlilik durmadan çalışmak mıdır? Bağlılığı en yüksek olan çalışanlar “Ona bir işi ver, ne yapar eder muhakkak bitirir”
Bir iş bulabilmek önemlidir, fakat gerek iş, gerekse iş-dışı yaşamımızdaki mutluluğumuz açısından çalışacağımız şirketin kültürü de kritik bir öneme sahiptir. İş arama sürecinin yarattığı yoğun
Her şeyi 140 karakterle anlatmayı empoze eden Twitter kültürüne alışan bir insan, 140 karakterin imkân verdiği kelime sayısıyla düşünmeye de alışmaz mı? Twitter kültürünün en
“Gideceği limanı bilmeyen gemiye hiçbir rüzgârdan yarar gelmez” özdeyişini pek çok kişi duymuştur. Aslında sadece gidilecek limanı bilmek yetmez; limana giden yolun ayrıntıları konusunda zihnimizde
Çalıştığınız işyerinde mutsuz olduğunu gözlemlediğiniz çalışma arkadaşlarınızla ilgili bir şeyler yapmayı düşündünüz mü? Eğer şu ana kadar hiçbir şey yapma gereği duymadıysanız kendi ruh sağlığınız
1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü, “emeğe saygı” ve “insanca yaşam” mücadelesinin çetin yolculuğunu bize hatırlatan anlamlı bir gündür. 19. yüzyılın ikinci yarısından sonra Sanayi
Hepimiz kendi hayatımız için anlamlı olan bir takım hedefler koyuyoruz. İyi bir kariyer sahibi olmak, mutlu bir evlilik gerçekleştirmek, ev, araba gibi çeşitli konfor olanakları
Mobbing denince genellikle bir üstün bir asta yaptığı sistematik psikolojik taciz aklımıza gelir. Ancak eş düzeydeki çalışanların birbirilerine yaptıkları “yatay mobbing” durumları da en az
Farklılıklar bazıları için yeni fikirler, bazıları içinse farkında olarak veya olmayarak potansiyel çatışma anlamına geliyor. Sorunca söylemde herkes demokratik, herkes farklılıkları zenginlik kabul ediyor. Pratikte
Eşi yeni doğum yapmış olan bir çalışan, kendi yöneticisinden bir süre için fazla mesaiye yazılmamayı istediğinden, fakat reddedildiğinden yakınıyordu. Yöneticisi ona; “Alınan yeni siparişi yetiştirmek
İş hayatında yaygın olarak yaşanan iletişim problemlerinden birisi de çalışanların birbirlerinin e-postalarına geri dönmemesidir. Bu ilk başta basit bir iletişim problemi gibi görünse de altında
Çok sık olmasa bile genel müdürünüzle söz gelimi asansörde karşılaştığınızda size adınızla hitap ederek hatırınızı sorduğunu hayal edin. Ya da doğum gününüzde sizi arayıp doğum
Yoğun bir iş yükü altında boğulmayı önlemenin en etkili yollarından biri de delegasyondur. Doğru yapılan delegasyon, bir yandan enerjinizi daha dengeli kullanmanıza, stresinizi yönetebilmenize katkı
Kendiniz veya çalışanlarınızla ilgili kariyer beklentilerini doğru yönetebildiğinizi düşünüyor musunuz? Bu soruya verilen cevap motivasyon, çalışan mutluluğu ve iş doyumuyla yakından ilişkilidir. Kişinin iş hayatında
Söylerken, yaparken, yönetirken içten miyiz? Ona mı ait bilemiyorum ama Nazım Hikmet’e atfedilen bir söz var: “Samimiyet istiyorum artık, boğuldum dili süslü ama yürekleri boş
Sizin saygı filtreniz nasıl çalışıyor? Kimlere saygı duyuyor veya duymuyorsunuz? İnsana mı, yoksa insanda gördüğünüz bir özelliğe ya da değere mi? Saygı, karşımızdaki insanın da
Bir işçi, fabrikada ürettiği ürünün ne olduğunu; laboratuvarda çalışan beyaz yakalı bir kişi neyin üzerinde çalıştığını ve sonuçta neyi elde etmeyi hedeflediğini bilir. Hizmet sektöründe
Kendinizi mesai saatlerinde hafta sonunu hayal ederken bulduğunuz oluyor mu? Bu soruya bazılarınızın “Evet” dediğini duyar gibiyim. Yapılan araştırmalar, çalışanlar tarafından hafta sonlarını hafta içlerine
Hepimiz kendimizi değerli hissetmek isteriz. Neden mi? Çünkü değerli hissetmek bir ihtiyaçtır. Kendinizi değerli hissetmediğiniz zamanları hatırlayın. Omuzlarınız düşer, duruşunuz bozulur, sesiniz daha az ve
İş yaşamında kadın emeğinin ve gücünün farkında olan, kadın istihdamını destekleyen ve cinsiyetçi zihniyetle mücadele eden sınırlı sayıdaki şirkete takdirlerimizi sunuyor ve onları selamlıyoruz. Ancak
Nasıl söyleyeceğini bilmiyorsun değil mi? Üstüne, astına, çalışma arkadaşına… Seni huzursuz eden, bir türlü çözülemeyen, belki de seni kızdıran önemli bir konu, kritik bir karar
Pazartesi sendromu yoktur. İşini, iş yerini sevmemek, hafta sonunun rehavetinden çıkıp sabah işe gitmenin hiç keyifli gelmediği akut stres tablosu vardır. İşinle ilgili gözünün önüne
İnsanın önemli ihtiyaç ve özelliklerinden birisi olan “bağlanma” kavramının iş yaşamındaki önemi üzerinde çok tartışma yapılagelmektedir. Bilimsel yazın alanında da çalışan bağlılığı ile motivasyon, verimlilik,
“Şikâyet kültürü”, şirketlerde oldukça yaygın bir olgudur. İster iş psikologluğu, ister yönetim danışmanlığı, isterse de şirket içi iyileştirmeyi hedefleyen tüm mesleki pratiklerimizde, bu kültürü besleyen
Dedikodu, iş hayatının önemli bir gerçeğidir. Bir iş yerindeki dedikodudan yola çıkarak o iş yerinin kültürü, çalışanların ihtiyaç ve sıkıntıları, örgütün sağlığı gibi çok önemli
Bu denemenin Sevgililer Günü keyfinize limon sıkma ihtimali için şimdiden bağışlanmayı diliyorum. Zira bu yazının amacı bu değil. Amacım, kendimize mal ettiğimiz ve özellikle alışkanlıklarımızdan
Çalışan performansını asıl etkileyen ücret ve yan haklar mı, yoksa diğer etkenler mi? Amerika’da yapılan bir araştırma, ücret ve yan hakların çalışan tatminine etkisinin %2,
Maliyetleri azaltmak adına bir çalışana yapması beklenenden daha çok rol vermek veya işten ayrılan bir çalışanın görevlerini bir başka çalışanın görevlerine eklemek gerçekten umulduğu gibi
İş yerinde suskunluk ciddi bir problemin belirtisi olabilir. Değersizleştiğini düşünenlerden tutun da o gün koridorlarda patronla/yöneticisiyle karşılaşmadıysa kendini şanslı hisseden çalışanlara kadar uzanan bir liste
Gelişen teknoloji ve endüstri, artan rekabet ortamı ve ihtiyaçlarımızın hiç bitmemesi geleneksel çalışma saatlerini 7/24 üretime, yani vardiyalı çalışmaya dönüştürmüştür. Bu vardiyalarda yapılan çalışma biçimleri,
Şirketlerin koyduğu hedeflere ulaşmak için bireysel anlamda ya da departman içi yüksek performans tek başına yeterli midir? Şirketlerin karşılarına çıkan fırsatları değerlendirmeleri, engelleri daha kolay
İş yerinin yoğun bir stres ortamı olduğunu herkes her gün deneyimliyor. Aşırı ve yıkıcı stresin etkilerini azaltmak için var olan ama pek çoğumuzun yeterince kullanmadığı
Bir zamanlar evden koşarak çıkıp gittiğiniz, hayallerinizi süsleyen işiniz için şimdi yataktan çıkmak bile mi istemiyorsunuz? Birçok beklentiniz yerine gelmemiş, hayal kırıklığına uğramış veya artık
Çalışanlar, gün boyunca doğal olarak iş yerinde pek çok sorunla karşı karşıya kalırlar. Bunların bir kısmını kendileri çözebilirken, bir kısmı için yöneticilerine ihtiyaç duyarlar. Bir
Genel olarak “kaygının” hem bireylerde hem de toplumda yükseldiği bir dönemden geçiyoruz. Bir hususu iyi ayırt etmek gerekir: Ülkemizde yaşanan terör olayları bizde korku mu,
Daha fazla maaş, esnek çalışma şartları, uydu ofisler… Bütün bunlar mutlu bir çalışan için yeterli mi? Elbette «çalışan mutluluğu» diye bir amacınız varsa bu soru
Kurum kültürünüz ve yaklaşımlarınız çalışanlarınızın yaratıcılığını desteklemekte midir? Verimlilik sağlamasını umduğunuz yönetim politikalarınız yaratıcılığın gücünü/imkânlarını hesaba katmakta mıdır, yoksa sadece çalışanların her zaman yaptıkları klasik
Yeni yılda neleri değiştirmek istiyoruz? Diyet yapıp kilo vermek mi, sigarayı bırakmak mı, yoksa daha mutlu olacağınız bir iş mi? Hayattan beklentiniz ne? Yeni bir
Yaşamımızın olağan günlük akışında meydana gelen olağanüstü ve gerek ruhsal, gerekse fiziksel açıdan zorlayıcı haller yaşamımızda krize yol açabilirler. Günlük yaşamımızı yeniden olağan akışına döndürecek
Kaygı, başımıza gelmesinden korktuğumuz olaylara şimdiden verdiğimiz huzursuzluk, gergin bekleyiş gibi kendini gösteren bir duygu durumudur. Kaygılı kişi davranışlarını bu olumsuz durumlardan uzak durmak amacıyla
Kadınların toplum içindeki prestijli ve yüksek ücretli işlerdeki oranı erkeklerden çok daha azdır. Bunun sebebi kadınların iş yaşamında daha fazla ön yargılarla karşılaşmasıdır. Çalışan kadınların
İnsan hayatının büyük bir bölümü iş ve meslek çalışmalarıyla geçmektedir. Bu nedenle insanın kendi hayatından doyum elde edebilmesi, büyük ölçüde işinden doyum almasına bağlıdır. İş
Araştırmalar, işleri delege edebilme özelliğinin hem yöneticiyi hem de çalışanı rahatlattığını ortaya koymaktadır. Delege edebilme becerisi bir yöneticinin sahip olması gereken en önemli özelliklerden birisidir.
Bir işi başarmaya yönelik istek olarak tanımlanabilecek motivasyon kavramı kişinin yaşam tatmini açısından önemli bir unsurdur. Kimi insanlar daha çok iç, kimi insanlarsa dış motivasyon
İş yerinin yapısı içinde etkili iletişim kurulabilmesini sağlayan pek çok faktörden söz edebiliriz. Bu faktörlerin belki de en önemlisi ‘kurum kültürüdür’. Bu kavram bir kuruluşta
Bir sistemin düzgün çalışabilmesi için o sistemi oluşturan tüm parçaların düzgün çalışması gerekir. Bu parçalardan birinde bile aksaklık olduğunda tüm sistem bundan etkilenir. Eğer ekibinizde
Yorgunluk geniş bir tıbbi ve ruhsal hastalık yelpazesinin belirtilerinden biri ve toplumda yaygın bir problemdir. Çalışma hayatında da yaygın olan yorgunluğun temelinde çalışanların yaşadığı stres,
Eğitim; bireyin davranışlarında kasıtlı ve bilinçli olarak değişim oluşturma süreci olarak tanımlanabilir. Eğitim, bireyin iç barışını koruyabilmesine, farklı bir birey olmaktan kaynaklanan özelliklerini koruyarak sosyal
İyi etkileşimin ön koşulu iyi dinlemedir. Peki, etkili, anlaşılır ve çözüme yönelik iletişim kurabilmek için neler gerekiyor? Sağlıklı iletişimin özünü oluşturan özellikler, kendini bütünlük içinde
Dünya Sağlık Örgütü (WHO) çocuk istismarını, çocuğun hayatına, sağlığına, gelişimine, güven, sorumluluk ve becerilerle ilgili genel değerlerine zarar vermek şeklinde tanımlamaktadır. Çocuk yaşta maruz kalınan
Kalıcı olmak değişebilmekten geçer. Bu kural hem bireyler hem de kurumlar için geçerlidir. Değişim, doğanın bir kanunu. Peki her değişim, ileri doğru olumlu bir adım
İş yerinde motivasyon çalışana kulak vererek yükseltilir! Şirketlerin çay – pasta saati, doğum günü kutlaması, piknik gibi aktiviteleri hayata geçirdiklerinde çalışanlarının yüksek motivasyonla iş yapacaklarını
Şirketler ancak ve ancak “insana dokunan” yönetim modelleri ve kurumsal düzenlemelerle rakipleri karşısında fark yaratabilir, kapasitelerini yüksek düzeyde kullanan insanlarla birlikte geleceğe emin adımlarla yürüyebilirler.
İşinde başarılı olan kişiler mobbing mağduru olduklarında performanslarını ortaya koyamazlar. Bu da kişi kadar şirketin de verim kaybına uğraması demektir. Kurumda, performans yönetim sistemi, ücret
Kriz, bir bireyin, grubun, örgütün ya da topluluğun normal işlevlerini yerine getirmesini engelleyen, acil ilgi ve çözüm gerektiren, tolere edilemeyen, sıra dışı, beklenmeyen bir durum
Kendimize ve dışımızdaki her şeye (olaylar, insanlar vb.) bebekliğimizden itibaren bize öğretilen veya kendi kendimize ürettiğimiz birtakım düşünce biçimleri, inançlar ve tutumlar ışığında bakmaya başlarız.
İş yerinde etkili iletişim “insan odaklı” bir kurum kültürüne sahip organizasyonlar içerisinde gerçekleşebilir. Bu organizasyonlarda insan yönetimiyle ilgili tüm sistemler “insan odaklı” bir anlayışla oluşturulmuştur.
İnsanlara sıklıkla hatırlatılan “İş yerinin kapısından içeri girdiğin zaman özel yaşamınla ilgili sorunları eşiğin dışında bırak.” gibi klişeler gerçekçi öneriler sunmazlar. İnsanın iş hayatıyla özel
Tehdit edici bir duruma alışılagelmiş problem çözme ve baş etme yöntemleri ile hâkim olunamıyorsa bir kriz durumu söz konusudur. Aslında kriz, tehdit edici durumun kendisi
Kadın-erkek eşitliğine önem veren yönetimlerin olduğu şirketlerde bile, geleneksel/ataerkil bakış açısının belirgin olduğu görülebiliyor. Önemli olan, cinsiyet eşitliğine dayalı politikaların üstten aşağıya doğru yaygınlaştırılması ve
Ruhunuza sonbahar gelmesin! Mevsimsel değişikliklerin bedensel ve ruhsal açıdan insanları etkilediğini biliyoruz. Özellikle güneş ışığının azalmaya başladığı, doğanın uykuya hazırlandığı sonbahar ayları bireylerin ruh sağlığını
Bir 17 Ekim Dileği: Birleşmiş Milletler verilerine göre dünyadaki ekonomik gücün yarısı dünya nüfusunun %1’inin elinde bulunuyor. Yeterli sağlık, gıda, temiz su ve fiziki altyapı
Bugün 10 Ekim Dünya Ruh Sağlığı günü. Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) araştırmasına göre, dünyada insanın günlük yaşamdaki işlevselliğini bozan 10 hastalıktan beşini ruhsal hastalıklar oluşturmaktadır.
[vc_row][vc_column][vc_column_text] Çocuk Eğitiminde Disiplin ve Anne Baba Tutumları Yazar : Nazım Serin, Uzm. Psikolog Yayımlayan : Bilim Ailem Dergisi Böyle başlıklı bir yazı yazmaya karar
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Ruhsal Yapının Orta Direği: Özgüven Yayımlayan : Bilim Ailem Dergisi Bilindiği gibi “orta direk”; çadır, ev gibi yapıların dengesini sağlayan, çatıyı ayakta tutan ana direğinin
[vc_row][vc_column][vc_column_text] Benard International’ın Nazım Serin ile İşe Devamsızlık Konusunda Gerçekleştirdiği Söyleşi Son yapılan bir araştırmaya göre; şirketlerin devamsızlık yönetimiyle ilgili etkili yöntemler uyguladığı, bu nedenle
Aldatılan Kadın, Boşanma ve Çocuk Üzerine Nazım Serin ile Söyleşi Aldatılan bir kadın için, özgüven sorunu ortaya çıkabiliyor. Bununla nasıl başa çıkılabilir? Özgüven nasıl yeniden
Nazım Serin Psikolojik ve Kurumsal Danışmanlık, 30 yılı aşan deneyimiyle kurumlardaki yönetici ve diğer çalışanlara, aile ve çiftlere, yetişkin ve ergenlere danışmanlık hizmeti veren; bu alanlarda özgün ve etkili eğitim ve gelişim programları üreterek uygulayan bir kuruluştur.
Nazım Serin Psikolojik ve Kurumsal Danışmanlık, 30 yılı aşan deneyimiyle kurumlardaki yönetici ve diğer çalışanlara, aile ve çiftlere, yetişkin ve ergenlere danışmanlık hizmeti veren; bu alanlarda özgün ve etkili eğitim ve gelişim programları üreterek uygulayan bir kuruluştur.